Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the osmapper domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/host688216/domains/gosiawnieruchomosciach.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114
Zasady współpracy - Małgorzata Korólczyk-Rabek | doradca ds. nieruchomości, negocjator
spinner

Zasady współpracy

Rozpoczęcie realizacji usług pośrednictwa przez agencję nieruchomości (pośrednika) uwarunkowane jest podpisaniem umowy pośrednictwa. Wynika to wprost z przepisów prawa (Ustawa o gospodarce nieruchomościami).

Do umowy pośrednictwa dołączany jest dokument potwierdzający zawarcie obowiązkowego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej (OC) pośrednika, a do umów z konsumentami odpowiednie druki klauzul konsumenckich.

Wybierając współpracę z pośrednikiem współpraca może bazować na jednej z dwóch rodzajów umów pośrednictwa – umowie zwykłej i umowie ekskluzywnej.

W mojej pracy przestrzegam STANDARDÓW OBSŁUGI KLIENTÓW.

Umowa zwykła
Zwykłą umowę pośrednictwa (potocznie zwaną też "otwartą", choć w praktyce zamyka ona bardzo wiele drzwi!!!) klienci mogą zawrzeć z dowolną ilością agencji nieruchomości. W ramach tej umowy główne działania pośredników będą oparte o standardowe działania marketingowe (np. poprzez portale internetowe) i / lub kierowanie oferty danej nieruchomości do bazy klientów poszukujących danego biura.
Umowa ekskluzywna
Umowa ekskluzywna (z klauzulą wyłączności) zapewnia kompleksową obsługę klienta przez jednego, dedykowanego doradcę - koordynatora oferty na rynku. Taki doradca współpracuje z innymi pośrednikami klientów oraz oferuje szerokie działania marketingowe, inwestując w promocję. Doradcy pracujący wyłącznie w oparciu o umowy ekskluzywne mają zazwyczaj w swoim portfolio nie więcej niż kilka ofert, dzięki czemu mogą poświęcić im odpowiednią ilość czasu i zdecydowanie szybciej je sprzedać.

Dlaczego tylko umowa ekskluzywna ma sens?

Takie rozwiązanie to gwarancja spokojnego i logicznie ułożonego procesu sprzedaży, bez informacyjnego chaosu dziesiątek telefonów i maili z różnych źródeł, czy konieczności samodzielnego zarządzania prezentacjami.

Jeden doradca odpowiedzialny za ofertę zapewnia rzetelną i otwartą współpracę z każdym biurem i agentem nieruchomości. Dzięki temu oferowana nieruchomość jest dostępna bez żadnych ograniczeń dla całego rynku.

Nawiązując współpracę z jednym doradcą, właściciel zdejmuje z siebie dużą część zadań związanych z procesem sprzedaży. To doradca odpowiada za promocję oferty oraz kontakt z potencjalnymi nabywcami (telefony, maile, prezentacje).

Nieruchomości bardzo często kupowane są przez osoby mieszkające lub pracujące w okolicy, dlatego prezentowanie dokładnej lokalizacji jest jednym z ważniejszych elementów skutecznego marketingu oferty. Ze względu na oczywistą rywalizację między agentami przy umowach otwartych, doradcy wykorzystują atut lokalizacji jedynie przy umowach ekskluzywnych.

Umowa ekskluzywna pozwala doradcy inwestować w reklamę obsługiwanej nieruchomości, co przyspiesza jej sprzedaż. Przy umowach otwartych, szansa na zwrot z takiej inwestycji jest stosunkowo niewielka więc często promocja ogranicza się tylko do najbardziej podstawowych narzędzi.

Oferty ekskluzywne są promowane przez portale ofertowe, budzą większe zainteresowanie u potencjalnych klientów, a dzięki temu, że odpowiada za nie jeden doradca, są pełniejsze i zawsze aktualne.

Koordynacja procesu sprzedaży przez jednego doradcę pozwala zaplanować prezentacje nieruchomości i np. umawiać je na jeden ustalony dzień. Jest to szczególnie istotne w sytuacji, gdy oferowana nieruchomość jest zamieszkała.

Celem doradcy nie jest to, by sprzedać przed innymi (jak to jest przy umowach otwartych), ale by sprzedać w cenie i czasie, realizujących cele i potrzeby klienta.

Sprzedający może liczyć na pełne wsparcie doradcy w całym procesie sprzedaży – od przygotowania nieruchomości, przez promocję i prezentacje, po wizytę w kancelarii notarialnej i przekazanie nieruchomości nowemu właścicielowi.